Dzięki dziennikarskim śledztwom – przede wszystkim reporterów OKO.press i FRONTSTORY Sebastiana Klauzińskiego i Mariusza Sepioły dowiedzieliśmy się o procederze wydawania milionów złotych rocznie na materiały sponsorowane przez Lasy Państwowe i o obchodzeniu przepisów o zamówieniach publicznych.
Szacunki dziennikarzy mówią o 12 milionach złotych, które nadleśnictwa wydały na materiały sponsorowane w prawicowej prasie. Jednocześnie przed nami kampania billboardowa Lasów Państwowych – dyrekcja Lasów Państwowych zapowiedziała, że w całej Polsce pojawi się 2 tysiące billboardów, a koszt kampanii wyniesie kilkadziesiąt milionów złotych. Co na nich będzie? Można się spodziewać kolejnych manipulacyjnych i antyunijnych treści, wpisujących się w narrację Solidarnej Polski, a być może nawet prezentowania polityków związanych z obozem władzy.
Dlatego razem z Anita Sowińska i Krzysztof Gawkowski kierujemy wniosek o kontrolę NIKu nad wydatkami „promocyjnymi” Lasów Państwowych. I przypominamy: Fundusz Leśny to nie fundusz wyborczy Solidarnej Polski!