Powrót biletu semestralnego, tramwaj na Kliny i transport aglomeracyjny. O tym mówiłam na dzisiejszej konferencji prasowej wspólnie z posłanką Paulina Matysiak i kandydatami do Rady Miasta Krakowa: Natalia Malkusz, Emilia Drobot i Michał Puchała. Spotkaliśmy się przy centrum przesiadkowym Górka Narodowa P+R, bo to miejsce świetnie pokazuje, jak ważna jest współpraca Krakowa z gminami ościennymi, jeśli chodzi o transport zbiorowy. Do naszego miasta codziennie wjeżdża 250 tysięcy aut. To olbrzymie wyzwanie dla Krakowa, włodarze miasta muszą sobie z tym wyzwaniem poradzić, ale nie zrobią tego sami. W nadchodzącej kadencji chcemy współpracować zarówno na poziomie miejskim, jak i wojewódzkim i centralnym. Jednak transport aglomeracyjny to nie wszystko. O konkretnych rozwiązaniach problemów z krakowskim transportem miejskim opowiadali kandydaci do Rady Miasta Krakowa. Emilia Drobot, „dwójka” w okręgu Podgórze, Bieżanów-Prokocim, postulowała przywrócenie biletu semestralnego dla wszystkich studentów, nie tylko tych zameldowanych w Krakowie. Mówiła też konieczności powrotu do rozmowy o rozwiązaniach dla wykluczonych komunikacyjnie Rżąki i Złocienia.Michał Puchała, kandydat z miejsca nr 6 w okręgu Czyżyny, Mistrzejowice, Wzgórza Krzesławickie, postulował taką zmianę w siatce połączeń, by mieszkańcy odległych od centrum osiedli nie musieli w szczycie ruchu czekać na autobus dłużej niż 15 minut.Natalia Malkusz, kandydująca z 5. miejsca w okręgu 4 (Łagiewniki-Borek Fałęcki, Swoszowice, Podgórze Duchackie), upomniała się o utworzenie nowej linii tramwajowej na Kliny poprzez np. wydłużenie tej już istniejącej z Czerwonych Maków. O wyzwaniach transportowych będziemy rozmawiać na najbliższym posiedzeniu małopolskiego zespołu parlamentarnego. Sprawdzimy, jak zaawansowane są prace nad „Studium rozwoju kolei w Małopolsce”. Ten dokument i decyzje zawarte na jego podstawie będą miały fundamentalne znaczenie dla funkcjonowania naszego miasta, przykładem może być łącznica kolejowa na Żabińcu i linia kolejowa do Łęgu. Priorytetami na najbliższy czas powinno być zwiększenie liczby połączeń aglomeracyjnych i regionalnych oraz rozwój Kolei Małopolskich i Polregio. Bo mieszkańcy Krakowa i Małopolski zasługują na sprawny, szybki i niezawodny transport.